Maar het hoeft niet zo, als je een eenmanszaak hebt (en dat geld alleen voor eenmanszaken) dan moet de btw herleidbaar zijn naar de ondernemer (je persoonsnaam) en niet uitsluitend naar de onderneming. (je handelsnaam) dus in sommige gevallen kan je btw op facturen die aan jou als privepersoon zijn gericht toch aftrekken zolang die kosten maar voor een zakelijk doel zijn en daar ontstaat vaak de discussie. maar in dit geval is het glashelder, jij belast door aan een derde dus is er sprake van zakelijke "inkoop" en "verkoop"
Kortom jij kunt de btw van je prive factuur voor het zakelijk deel wat je doorbelast gewoon in voorbelasting aftrek nemen. Dus je kunt
Ik ga even zoeken naar het linkje waar dat in staat want ik heb zolang gedacht dat het niet kon dat ik altijd nog een beetje twijfel.. ik ben er een half jaar geleden ofzo achter gekomen dat dit zo kan..
op zich wel logisch bij een eenmanszaak is zelfs je btw nummer gelijk aan je fiscaal nummer en is er geen onderscheid tussen de persoon en de onderneming. In alle andere gevallen is dit wel zo.
|