Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
@René: Hier en daar wel een beetje te gemakkelijk... Er zijn natuurlijk ook verbanden tussen houtkap, broeikaseffect, CO2 uitstoot, spreiding van welvaart.
De energie die we hier besparen, wordt ergens anders opgebruikt?  Dat klinkt als "wat we hier goed doen, maken anderen weer ongedaan" en dat mag dan wel zo wezen, maar het draagt niet bij aan een op verantwoorde wijze omgaan met resources. Draai het om: alles wat we meer doen en meer leren, draagt bij aan een betere leefomgeving. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gelaten niets te doen. 
|
Ik ontken verbanden niet en bepleit niet om gelaten niets te doen. Maar ik vind dat de maatschappelijke discussie te veel op de automatische piloot over schijnproblemen en achterhaalde problemen gaat.
De aandacht zou meer moeten uitgaan naar nieuwe duurzame energiebronnen, met name zonne-energie. Auto's die daarop rijden (via schoon waterstofenergietransport) hoeven niet per se zuinig te zijn.
Citaat:
Bomen kappen? Dan ook herplanten.
|
Yep.
Citaat:
Innoveren, hersen gebruiken en slimme dingen uitvinden.
|
Dat zeg ik
Citaat:
Zullen we eerst maar eens investeren in onderwijs?
|
Ja, een nieuwe studie zonne-energietechniek aan de TU's en een opleiding Herbebossing in Wageningen.