Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 juli 2011, 20:35
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Algemene voorwaarden, zijn precies dat, algemene voorwaarden die altijd gelden voor de (rechts)handelingen van de onderneming. Dus je moet geen aparte voorwaarden opstellen voor ieder type document. Het regelt alle algemene altijd geldende voorwaarden voor je bedrijf.

Je kunt wel in elke offerte of op een factuur extra voorwaarden opnemen als de situatie daarom vraagt.

Verder moet je algemene voorwaarden altijd ter hand stellen dat betekent daadwerkelijk bijvoegen, verwijzen naar algemene voorwaarden is onvoldoende.

Het is niet verplicht om de algemene voorwaarden achterop de factuur te zetten. Sterker nog meestal is bij de factuur aan de late kant. Ze moeten bekend zijn bij de afnemer voordat of op het moment dat de overeenkomst word gesloten. dus bij de offerte, of op de achterkant of apart bijsluiten.

Als je via een website bestellingen ontvangt is het wel voldoende om een aankruisvakje te hebben dat door de gebruiker word aangekruist om in te stemmen met de algemene voorwaarden.
Met citaat reageren