Los bericht bekijken
  #1  
Oud 14 juli 2011, 16:53
inopleiding inopleiding is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2011
Berichten: 13
Question Hulp nodig met opleiding Financieel Management

Hallo allemaal.


Ik ben nieuw op het forum en hoop dat ik dit bericht goed geplaatst heb hier.
Ik ben bezig met de opleiding Financieel Management. Ik heb deze module nodig o.a om een eigen bedrijf te beginnen.

Nu is het zo dat ik wel gedeeltelijk snap van de module en aangezien het een zelfstudie is heb ik geen leraar die me het 1 en ander kan uitleggen.
Het zijn boeken die ik overgenomen heb.

Ik hoop dat ik hier de komende tijd terecht kan om me vragen hier te stellen.


Het gaat hier wat vragen wat betreft over het Grootboek. De regels die moeten worden gehanteerd.

Er staat in de module:

-Vind er een verandering plaats op een rekening van bezit, dan word bij toename van het bezit de rekening gedebiteerd (-Bedrag komt aan de debetzijde)
Bij afname van het bezit word de rekening gecrediteerd (-het bedrag komt aan de creditzijde)
(Deze snap ik)
-Vindt er een verandering plaats op een rekening van schuld, dan word bij toename van de schuld de rekening gecrediteerd.
Bij afname van de schuld word de rekening gedebiteerd.
(snap ik ook)

-Vind er een verandering plaats op een kostenrekening, dan word bij toename van de kosten de rekening gedebiteerd.
Bij afname van de kosten word de rekening gecrediteerd.

(Dit snap ik dus niet, op moment dat de kosten toenemen word het gedebiteerd? Hoe kan dat.. ? Op moment dat je kosten toenemen, neemt je schuld toch toe dus zou je dat dus moeten crediteren? Bij afname van de kosten word de rekening gecrediteerd, ik zou zeggen gedebiteerd want je kosten nemen af. Ik snap dit echt niet, kan iemand mij dit uitleggen?)

-Vind er een verandering plaats op een opbrengstrekening dan word bij toename van de opbrengst de rekening gecrediteerd.
Bij afname van de opbrengst word de rekening gedebiteerd.

(ook deze snap ik niet, kan iemand me dit uitleggen)

Voor jullie zal dit echt appeltje eitje zijn, maar ik snap het niet.
En aangezien ik geen leraar heb om vragen, hoop ik dus dat jullie mijn antwoord kunnen geven.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen gedurende weken.



Met citaat reageren