Hoewel het misschien wat oneerlijk (en grof) klinkt, zou ik denken dat de BD er niet vanuit gaat dat de cliënt die boetes niet verdient. De cliënt heeft namelijk de accountant ingeschakeld en verzuimd de jaarverslagen goed genoeg door te nemen. De posten vallen nu namelijk blijkbaar wel op, dus ze waren ook niet speciaal verstopt. Bovendien is een deel van de correctie natuurlijk geld dat het bedrijf/cliënt in eigen zak heeft gehouden.
Je kunt sowieso in overleg treden met je boekhouder, maar ik zou niet te veel waarde hechten aan correcties van die persoon. Uiteindelijk ben je namelijk toch zelf verantwoordelijk. Ik zou eerst een nieuwe, betrouwbare boekhouder vinden en hem/haar de correcties door laten voeren. Vervolgens kun je de kosten eventueel proberen te verhalen op je boekhouder, maar daarvoor geef ik je weinig kans.
(Los van bovenstaande is het natuurlijk wel heel zuur, je geeft niet voor niets je zaken uit handen aan iemand die er verstand van zou moeten hebben)
|