Los bericht bekijken
  #5  
Oud 11 september 2011, 12:18
adlasko adlasko is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2011
Berichten: 15
Standaard

De FNV is de afgelopen jaren veel leden kwijtgeraakt.
De groep ZZP wordt nu eigenlijk het hoekje van de werknemer ingedrukt, vnl. om het ledenaantal te vergroten.
Ik heb intern bij FNV bondgenoten gewerkt en weet veel van hun interne beweegredenen en bedrijfscultuur.

Ik ben al 15+ jaar lid van FNV geweest, maar uit principe geen lid van FNV zelfstandigen.
De ZZP bestaat niet, het zijn allemaal eenmanszaken, ingeschreven bij de kamer van koophandel, werkgevers dus.

De FNV duwt uit eigenbelang de ZZP in de rol van werknemer en profileert zich door hun belangen te behartigen.
Nu was de integriteit al ver te zoeken, maar dit is voor mij persoonlijk de druppel.

Welke naam je het beestje ook geeft, in de basis vertegenwoordigt de FNV nu werkgevers, dezelfde groep die ze in het openbaar afschilderen als gewetenloze uitbuiters van werknemers.
Dat mag wel, van 2 walletjes eten, maar hypocriet om dit te vertalen naar ondersteuning van werknemersbelangen.

Persoonlijk vind ik dit gezichtsverlies, niet integer, hypocriet en bedoeld om hun verloren ledenbijdrages opnieuw aan te vullen zonder hun politieke ambities los te laten.

En wat als we als ZZP zoveel succes hebben dat we moeten uitbreiden ?
Dat mag immers als eenmanszaak en kleinbedrijf, dan ben je gewoon weer werkgever voor ze, of niet ?

Dus in principe zijn ze niet gebaat bij succesvol ondernemende ZZP, als tegenhanger van werkgevers.
Hoe wil je deze 2 tegenstrijdigheden de reden tot oprichting van een werknemersvakbond nu als vakbond gelijktijdig uitdragen ?

Groetjes,
Adlasko
Met citaat reageren