Los bericht bekijken
  #7  
Oud 17 januari 2013, 21:26
niksnoppesnada niksnoppesnada is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 januari 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Jongman Bekijk bericht
voor een prive auto is het inderdaad voldoende om datum, reisafstand en adres vast te leggen van de zakelijke ritten. kilometerstanden is niet noodzakelijk.
Dat doe ik zelf ook. ik werk ook vaak langere tijd bij 1 klant. wat ik doe is van elke klant even een pdf je maken van google maps met de afstand van mijn huis naar de klant en alle ritten registreer ik op basis van die afstanden.
Ik heb begrepen dat ik ook in aanmerking kan komen voor teruggave btw op de brandstof, en dat sinds juli 2011 geldt dat dit kan als de verhouding prive/zakelijk km's 'inzichtelijjk' is voor de belastingdienst. Klopt het dat alle km's bovenop de zakelijke automatisch als prive worden gezien, of moet ik (puur voor de brandstof btw) wederom priveritten verantwoorden.

Kan ik evt. teruggave voor het hele jaar met met mijn laatste aangifte omzetbelasting meenemen, of moet dit per kwartaal. Een tweede naieve fout die ik heb gemaakt is een jaarlang mijn brandstof met mijn priverekening af te rekenen, ik heb begrepen dat dit echter problemen oplevert met btw teruggave?
Met citaat reageren