Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 september 2013, 19:13
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Slechte ervaring met Smsparking

Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van smsparking, om via een sms-je parkeerkosten te kunnen betalen. Het was handig en redelijk geprijsd (16 cent per sms-je, of zoiets). De reclameslogan was "Mobiel parkeren zonder abonnement"

In juni kwam er een nieuwsbrief met verstopt tussen de inhoudelijke artikeltjes een verwijzing naar de nieuwe tarieven op de website. Na enig doorklikken kwam ik op een onoverzichtelijk overzicht, met een item 'abonnementskosten'. Het was niet veel (€ 1,30 per maand), maar ik parkeer niet veel en vertik het om abonnementskosten te betalen enkel en alleen om parkeerkosten te kunnen betalen.

Voor de zekerheid nagevraagd bij de helpdesk of ze inderdaad abonnementskosten gingen rekenen aan bestaande klanten zonder abonnementsdienst. Ja, was het antwoord. Dat kan natuurlijk niet met zo'n stiekeme eenzijdige mededeling, want voor een wezenlijke wijziging van de overeenkomst moet de klant ermee instemmen. Aangezien de abonnementsloze dienst zou gaan vervallen, heb ik opgezegd per 30 juni. Niets meer op gehoord.

En nu kwam er toch plotseling per e-mail een factuur voor de abonnementskosten van augustus, die ook automatisch werden geďncasseerd. Die heb ik uiteraard betwist en de incasso gestorneerd.

Dit bedrijf stuurt dus facturen voor diensten waaraan geen overeenkomst ten grondslag ligt en negeert opzeggingen van klanten

Heeft iemand misschien positieve ervaring met een van de andere betaaldiensten voor parkeerkosten? (Yellowbrick, Parkmobile, Parkline e.d.)
__________________
René
Met citaat reageren