Beste René
Hartelijk dank voor je antwoord. Ik weet dat hij een VAR verklaring nodig had en vanaf die tijd aangifte omzetbelasting moest doen en een kamer van koophandel nummer was toen niet nodig.
Ik vrees dat mijn vriend toen ook niet ver heeft gekeken dan zijn neus lang was. Hij stuurde vacature voor klussen die hij deed bij licht en geluid bedrijven. En gaf dat op bij zijn aangifte die hij iedere maand moest doen. Hij is in die tijd niet ondersteund door iemand met verstand van zaken. Het is een ontzettend harde werker maar van regelgeving en dergelijke heeft hij niet zo veel kaas gegeten. Nu werkt hij al 2 jaar in loondienst maar moet nog iedere maand zijn omzetbelasting indienen. Hij geeft dan aan dat dat nul is. Toch blijven er 3 van komen van de belasting waarbij hij moet betalen. Nu heeft hij zijn trots opzij gezet en ik heb aangeboden hem hiermee te helpen.
Ik ben echter al jaren een trouwe loondienst werker en heb geen flauw benul hoe het zit met het hele belasting gedoe. Ik kom zelf uit de zorg.
Dus ik hoop dat je me op dummy nivea kunt uitleggen wat ik nu het beste kan doen om een en ander fatsoenlijk af te handelen. Ik dank je alvast voor je moeite.
|