Los bericht bekijken
  #6  
Oud 23 april 2007, 15:11
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Nieuwe VAR-brochure: duidelijkheid over bemiddeling vs. detachering

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Maar ze hebben nog wel het voordeel van relatief hoog uurtarief t.o.v. normale salarissen. Dat wil zeggen, in economisch gunstige tijden. Na de dotcomcrash zag ik weleens klussen in een discussiegroep voorbij komen met een uurtarief van 8 euro Een nulletje vergeten, reageerde ik naïef. Niks hoor, was bedoeld als serieus bod.
Voor 8 euro kun je het tegenwoordig niet eens meer uitbesteden naar India (misschien dat China nog een optie is)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Citaat:Of toetst de fiscus in de praktijk niet zo streng?
Jawel, vooral bij de detacheringsbureaus die tegenwoordig vaak zeer op hun hoede zijn.
Als je kijkt naar het VAR aanvraagformulier verwacht ik geen problemen als je maar een deel (<50%) van je werk via detachering/bemiddeling uitvoert. (aangezien de vraagstelling als volgt luidt: verwacht u de VAR werkzaamheden te verrichten via detachering, uitzending of bemiddeling? Met als keuze "Nee, of voor minder dan 50%"

Uiteraard moeten de andere vragen op het formulier ook wijzen op 'echt' ondernemersschap.