Los bericht bekijken
  #1  
Oud 29 september 2007, 11:56
Hermina
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Opdrachtgever haalt mijn handboek offline, zonder kans te geven voor verbetering

Beste mensen,
Hierbij meld ik mij met een een nogal merkwaardige zaak, waarbij ik de naam van het bedrijf pertinent niet wil noemen. Ik heb voor dit bewuste bedrijf een handboek geschreven dat online verschenen is in april en mei. Totdat het boek, zonder mij hiervan in kennis te stellen, van de site werd gehaald en vervolgens verscheen maandenlang de mededeling dat binnenkort de hernieuwde uitgave zou verschijnen.
k deed navraag begin augustus en toen werd mij toegezegd dat over enkele weken het boek zou weer verschijnen. En toen hoorde ik niets meer, afgelopen week deed ik opnieuw navraag en kreeg een nogal merkwaardige email dat de adverteerders klachten hadden over de kwaliteit van het boek en om die reden van de site gehaald werd voor nieuwe correcties en dergelijke.
Dat mag, ik ben echt niet perfect en klachten hoor ik graag, want dan kan ik correcties aanbrengen. Maar het merkwaardige vind ik wel dat het manuscript goedgekeurd was door mijn toenmalige contactpersoon, die mij in het begin de nodige kritiek en feedback gaf en van wie ik heel veel leerde. Dit was immers de eerste keer voor mij en een mooie schrijf uitdaging.
En na ruim drie maanden krijg ik ineens deze email, zonder dat er de afgelopen maanden met mij gecommuniceerd is hierover. Z
oiets had mijn inziens voorkomen kunnen worden, want ik ga er vanuit dat bij een dergelijk bedrijf deskundige redacteurs werken, die van te voren kunnen inschatten hoe de kwaliteit is van een manuscript en ik wil daar ook op aangesproken worden. I
k ben juist altijd blij met kritische feedback, want daar leer ik van!
Ik vind dit wel een merkwaardige gang van zaken;
Eerst een handboek op de site publiceren, het na ongeveer twee maanden ineens verwijderen, zonder mij iets te zeggen, en dan na de nodige navraag een dergelijke merkwaardige email te krijgen. Als men mij voor publicatie kritiek en feedback had gegeven had ik correcties aan kunnen brengen en de kwaliteit naar vermogen lunnen verbeteren, maar dit is niet gebeurd, want men heeft hierover met mij totaal niet gecommuniceerd.
Inmiddels heb ik hierover kritische vragen gesteld, maar mijn vertrouwen in dit bedrijf is toch wel gedaald.
Wat vinden jullie hiervan? Ben ik te kritisch? Komen deze dingen vaker voor?
Heel graag hoor ik jullie feedback hierover.
Bij voorbaat heel hartelijk bedankt, want ik zit hier toch wel erg mee.
Met citaat reageren