Los bericht bekijken
  #2  
Oud 31 januari 2008, 12:59
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: factuur via stichting

Laat ik allereerst even reageren op de "sfeer" van het bericht.
Wellicht heb ik het bij het verkeerde eind, maar als je nu op deze manier, krampachtig wil gaan proberen eventuele belastingen te ontlopen, ben je in mijn ogen niet goed bezig, maar dit terzijde.

Dan inhoudelijk....
Het wel of niet belastbaar zijn van JOUW facturen AAN een stichting, ligt geheel bij JOUW activiteiten en de vraag of jouw activiteiten belaste activiteiten zijn. De fiscale status van een stichting doet hierbij niet terzake.

Als klanten een donatie aan de stichting gaan doen, zal de fiscus dit (met de stichting als controle-object) mogelijkwijs even willen bekijken.... Waarom wordt er aan de stichting "gedoneerd" en wat krijgen de bedrijven ervoor terug ??
De stichting zou dan best weleens als een "nijvere" stichting aangemerkt kunnen worden, welke deelneemt aan het maatschappelijk verkeer en ook de stichting belastingplichtig maken voor de BTW...

Tot slot : De stichting is van "niemand". Wie zitten er in het bestuur en op welke wijze ben jij gerechtigd hier geld uit te halen !??
En als de stichting actief is, kan deze ook gewoon aan vennootschapsbelasting e/o omzetbelasting onderworpen worden !!


Dus : Als mijn inschatting van de sfeer van deze "constructie" juist is : Probeer dit niet te krampachtig te doen.... gaat niet goed....
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren