Los bericht bekijken
  #9  
Oud 29 augustus 2010, 18:21
Bel_Eng Bel_Eng is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2010
Berichten: 9
Standaard

Inmiddels ben ik al een stuk wijzer.

Na diverse proefversies van administratiesoftware te hebben geprobeerd, ben ik uitgekomen bij het gratis Speedbalance. Hiermee leerde ik de basiskennis over het dubbel boekhouden, en hiermee kreeg ik mijn administratie zodanig op orde, dat er inderdaad een sluitende balans uitrolde. Als zodanig kan ik dit programma dus aanbevelen.
Er blijven natuurlijk altijd "moeilijke" boekingen over, zoals nagekomen BTW facturen van zendingen uit Amerika, niet afgeschreven automatische betalingen, verrekeningen met privé aankopen, enzovoorts.
Extra ingewikkeld wordt het bij een auto van de zaak, die ik dit jaar aanschafte. Daarover is veel te vinden hier, en elders, maar allemaal beschrijven ze situaties die niet op mij van toepassing zijn. Ik wil namelijk graag bijtelling, en geen kilometers bijhouden.
Ik heb uitstel voor de aangifte aangevraagd, en 1 september komt nu snel dichterbij. Zowel mij privé aangifte, samen met mijn fiscale partner, als die als ondernemer zijn nu ingevuld, en klaar om verzonden te worden.

@Kroes,

Bedankt, je hebt gelijk. Ik denk dat ik nog wel iemand ga raadplegen om mijn administratie en aangifte te controleren.
Ik heb namelijk nog wel een vraag over het boeken van de bijtelling, en hoe om te gaan met EU bonnetjes.

Groetjes,

Hugo
Met citaat reageren