Los bericht bekijken
  #2  
Oud 17 februari 2017, 11:45
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Hallo Elizee,

ik heb het niet zelf meegemaakt.. maar heb wel dezelfde verzekering.

Je dreigt nu beetje gemangeld te worden tussen de wensen van een opdrachtgever en de regels van het UWV. proberen medewerking van het UVW krijgen lijkt mij vrij lastig

Ik zou in de onderhandelingen meenemen dat indien je opdrachtgever staat op een dienstverband dat je ook een contract voor 12 maanden wilt vanwege het feit dat een 10 maanden contract voor jou tot gevolg heeft dat je je vrijwillige verzekering verliest.
op zich is een jaar contract bij loondienst gebruikelijker dan een 10 maanden contract.
En uiteraard kun je een contract overeenkomen op basis van gewerkte uren en de afspraak dat als eind van het jaar de werkzaamheden opdrogen dat je dan in jan en februari niet of veel minder uren werkt. je bent dan toch verzekerd en kunt na einde dienstverband ook weer de vrijwillige verzekering aanvragen.

kortom onderhandel met je opdrachtgever en maak duidelijk als jij een grote concessie doet om het werk te krijgen dat je dan ook van hen een concessie verwacht. noem het modern werknemersschap..
Met citaat reageren