Los bericht bekijken
  #7  
Oud 14 december 2007, 13:47
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: onervaren en toch werk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiree Bekijk bericht
Toch zou ik willen dat ook minder ervaren mensen in de journalistiek wat vaker een kans krijgen. Te vaak wordt er alleen naar een cv gekeken en niet naar de persoon zelf.
Blijkbaar ben ik een uitzondering. Ik kijk nauwelijks naar het CV. Het track record is belangrijk (wat heb je gedaan) maar ik werk momenteel ook samen met een jonkie van net iets ouder dan 20, nog studerend: ik heb begin 2007 één boekje van hem gezien en was onder de indruk, nu schrijft hij freelance voor twee bladen. Opdrachtgevers moeten natuurlijk wel meer hebben om op af te gaan dan alleen je blauwe ogen en een leuke babbel. Aantoonbaar talent is voor mij belangrijker dan jaren ervaring of stapels publicaties.
Omgekeerd heb ik de afgelopen jaren gemerkt dat bijvoorbeeld de School voor Journalistiek een contraindicatie kan zijn - dus al staat dat op het CV, ik hecht er niet veel waarde aan.

De ideale manier om te starten is (los van alle zakelijke voorbereidingen) om alvast maar gewoon eens aan het werk te gaan . Stukken schrijven en aanbieden die handel (bij de juiste partijen).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren