Los bericht bekijken
  #2  
Oud 18 september 2009, 13:32
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: VAR ROW tot eind 2009 of toch een VAR WUO?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anneee Bekijk bericht
KvK-formulier: vraag 2.11 (hoeveel personen werken er fulltime/parttime in de onderneming?).
Op de een of andere manier lijken dit soort vragen voor jou moeilijker dan ze zijn. Ik zie echt niet hoe je op een ander antwoord kunt uitkomen dan: 1. Er werkt één persoon fulltime/parttime in de onderneming, namelijk jij.

Citaat:
(maak een schatting van uw omzet in een volledig kalenderjaar).
Idem. Hier wordt een volledig jaar van 12 maanden bedoeld, anders zouden ze het niet zo formuleren.

Citaat:
Vraag 6a (Welke inkomsten geniet u of gaat u genieten?) Ik heb een parttime baan in dienstbetrekking (16 uur per week). Verder heb ik voor dit jaar al een VAR ROW van de belastingdienst gekregen. Vul ik hier dus in: Loon en Resultaat uit overige Werkzaamheden?
Met iets meer dan 24 uur per week voor je onderneming, zou je kunnen streven naar winst uit onderneming, met de duidelijkheid van een VAR-WUO en de belastingvoordeeltjes die daarbij horen.

Citaat:
Vraag 6c (Maak een schatting van de winst of verlies in een volledig kalenderjaar): Vul ik hier in: winst volledig kalenderjaar (vraag 2b) min investeringen min inkomstenbelasting?
Winst = omzet - kosten.

Investeringen veranderen niets aan de winst, dat doet de afschrijving op de investeringen en die zit in de kosten.

Inkomstenbelasting wordt geheven op de winst, die moet je dus niet eerst van de omzet aftrekken om de winst te bepalen.


Citaat:
Is het verstandig om dit jaar gewoon mijn VAR ROW te handhaven
Nee, een VAR-ROW geeft opdrachtgevers geen zekerheid, een VAR-WUO wel. Vraag dus een VAR-WUO aan, dat maakt de drempel voor sommige opdrachtgevers veel lager.

Neem me niet kwalijk dat ik de helft van je vragen heb overgeslagen, het zijn er wel érg veel.

Geen paniek!
__________________
René
Met citaat reageren