Discussie: AOV mogelijkheden
Los bericht bekijken
  #8  
Oud 25 juli 2008, 10:08
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: AOV mogelijkheden

Hoi Wim,

Voor sommige starters is het inderdaad misschien een optie. Maar dan ook alleen als vangnetvoorziening (overbrugging - als stap 1 of acceptatieproblemen bij commerciële verzekeraars - als stap laatst).

Je geeft het zelf al aan: de premie is stevig (afhankelijk van de leeftijd en gezondheidstoestand kan die bij een commerciële verzekeraar inderdaad nòg hoger uitvallen), maar dat vind ik niet eens het ergste. Ik heb zelf een probleem met de uitkeringskant.
Als het UWV zijn vrijwillige klanten hetzelfde behandelt als zijn onvrijwillige klanten, heb je nooit zekerheid over het feit of je ook daadwerkelijk een uitkering gaat ontvangen. De kant die ik ken van het UWV is namelijk die van het slechtste soort verzekeraar: "we willen liever niet uitkeren, maar als het toch moet, dan graag zo min mogelijk" en als het moet passen ze daar zelfs de polisvoorwaarden voor aan. Da's niet een situatie waar je in wilt belanden als je onverhoopt toch "schade" hebt!

Maar, zoals gezegd, als vangnet kan het een prima oplossing zijn die zeker niet over het hoofd gezien moet worden!

Is het overigens mogelijk om alleen het ZW-deel via het UWV te verzekeren? Want een wachttijd van 2 dagen is bij geen enkele commerciële verzekeraar te krijgen.

Groetjes, Renée
Met citaat reageren