Los bericht bekijken
  #1  
Oud 27 mei 2007, 13:54
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard bemiddeling of detachering

Hoi,

Ik weet niet of deze vraag in dit onderwerp thuishoort maar het gaat om het volgende:

Tot nu toe heb ik altijd rechtstreeks voor opdrachtgevers gewerkt. Nu ben ik onlangs benaderd door een bureau voor een interim opdracht van ca. 5 maanden. Aankomende dinsdag heb ik een gesprek met hen. Van wat ik heb afgeleid uit het telefoongesprek sturen zij de eindopdrachtgever een factuur met een opslag op mijn uurloon. Ik factureer dan mijn uren aan het interimbureau. Wat betreft mijn VAR-wuo zou dit geen problemen moeten opleveren, ik zit inmiddels dit jaar aan >10 opdrachtgevers. Wat ik me wel afvraag is of de fiscus deze opdracht straks niet gaan beoordelen als verkapt dienstverband? Er is op dit forum al veel over geschreven maar het blijft een lastige. Hoe kan ik de constructie met het bureau het beste inzetten c.q. contractueel vastleggen om discussie te voorkomen? Ik maak altijd gebruik van mijn eigen overeenkomsten en leveringsvoorwaarden maar de vraag is wat te doen als zij deze niet accepteren (behoudens de opdracht weigeren). Iemand tips voor me?
Alvast dank voor jullie inbreng!