Los bericht bekijken
  #1  
Oud 5 september 2013, 14:52
boca_carioca boca_carioca is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2013
Berichten: 6
Standaard Factuur naar Duitsland zonder mijn btw-nummer mogelijk?

Hoi allemaal,

ik ben 2 maanden geleden vanuit Duitsland naar Nederland geemigrierd - dus is mijn Nederlands nog niet zo goed.
Ik hoop dat jullie me toch begrijpen...

Ik heb nog geen nieuwe baan in Nederland, maar ik kan wel nog voor mijn oude bedrijf freelance werken (assistentie-werken, office management etc.) voor de volgend 2-3 maanden.

Ik heb van de KvK gehoord dat ik niet moet inschrijfen met de KvK omdat ik alleen één opdrachtgever heb. Maar ze hebben gezegd dat ik een btw-nummer moet aanvragen bij de belastingdienst.
Daarme zou ik kunnen factureren en en de eind van de jaar alleen mijn inkomst in de belastingdienst aangifte doen en dan belasting betalen.

Dus heb ik een btw-nummer aangevraagd en vandaag kwam de informatie van de belastingdienst dat ik geen btw-nummer krijg, "omdat er geen sprake is van ondernemerschap voor de omzetbelasting."

Maar nu werk ik al 3 weken freelance voor mijn oude bedrijf en wil ook graag iets factureren...

Omdat ik niet denk, dat ik goede en juiste informatie krijg als ik nog een keer de belastingdienst of de KvK ga bellen, hoop ik dat jullie me met mijn vraag kunnen helpen:

Kan ik ook naar Duitsland factureren zonder mijn btw-nummer aantegeven?? (Ik weet dat ik wel de btw-nummer van mijn opdrachtgever moet aangeven en ook de zin "btw verlegd").

Alvast helemaal bedankt!!
Barbara
Met citaat reageren