Los bericht bekijken
  #26  
Oud 11 augustus 2009, 16:07
adraanb adraanb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2008
Berichten: 37
Standaard Re: Facturen laten sturen, ipv zelf sturen

Hoi Renée,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik ben het er absoluut mee eens!

Je hebt op deze manier nog persoonlijk contact en ik vroeg me eigenlijk af of het niet beter is om het juist niet persoonlijk maar gelijk formeel te doen. Ik dacht dat het juist zakelijk en professioneel zou overkomen. Immers hebben alle bedrijven als telecom, hosting, etc. dit ook allemaal strak. Zelfs mijn tandarts gebruikt factoring. Maar wellicht is automatiseren al een goede manier om het voor mij wat strakker en overzichtelijker te krijgen.

In mijn situatie, waardoor ik aan een dergelijke oplossing zat te denken, heb ik het hele traject al ruimschoots afgelegd. Het gaat om een totaal bedrag van cq 12.000,-. Verdeeld over 5 factureren, waarbij de eerste 147, 72 en 63 dagen oud zijn. Na een keer of 5 gebeld te hebben, 3x een aanmaning en 2x een mail naar de eigenaar (die ik persoonlijk ken) en een persoonlijk gesprek. Vind ik het wel welletjes en heb ik net een laatste mail gestuurd met een datum en melding dat ik het hierna uit handen geef. Morgen bel ik nog 1 keer na en dan hoop ik duidelijkheid te krijgen. Ben volgens mij wel redelijk geweest.

Wel merk ik dat ik veel moet leren wat betreft debiteurenbeheer. Voornamelijk omdat ik de mensen persoonlijk ken en er zo nu een dan een biertje mee doe. Dan is het, voor een starter als ik, moeilijk om zakelijk te blijven en hier kijk ik dan ook niet heel erg positief op terug. Ligt natuurlijk grotendeels bij mij, maar je verwacht het ook niet van een dergelijke relatie/bedrijf.

groet,
Adriaan
Met citaat reageren