Los bericht bekijken
  #6  
Oud 15 februari 2009, 14:51
Niki Niki is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 16
Standaard Re: Wie is mijn opdrachtgever

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Eh nee, dat zei ik niet. Bij dit soort inhuurketens in de ict is er meestal gewoon sprake van detachering en is A je opdrachtgever. Je hebt een contract met A, factureert aan A, B is de klant van A etc. en als je dat langs de meetlat van de belastingdienst legt kom je op detachering uit.
Ok, ik zie het ja. Ik had het denk ik te snel gelezen. Je zegt eigenlijk dat meestal A de opdrachtgever is. Ik zal nog eens aan A vragen waarom zij zelf vinden dat ze geen detacheringsbedrijf zijn. Maar dit betekent wel dat als ik een tijdje voor A bij de rabobank wordt gezet en vervolgens een tijdje voor B bij de rabobank wordt gezet, dat ik dit dus als twee opdrachtgevers mag tellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Uiteindelijk wel. Je kunt in de ict best een tijdje voor één opdrachtgever werken, maar daar is natuurlijk een grens aan. Dat wil zeggen, niet aan het werken voor die opdrachtgever, maar aan je fiscaal ondernemerschap.
Ok ook duidelijk. Maar ik hoop dat er nog iemand komt die zegt dat het wel twee opdrachten zijn als je twee verschillende projecten bij de rabobank doet, want er zijn er genoeg die ik spreek die dat beweren. Niet omdat ik jou niet geloof maar omdat ik benieuwd ben wat voor argumenten zij hier dan tegenover stellen.