Discussie: VAR en de 70% regel
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 december 2008, 12:21
Fabian Fabian is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 december 2008
Berichten: 4
Standaard VAR en de 70% regel

Hallo iedereen,

Onlangs heb ik een baan aanvaard als wetenschappelijk onderzoeker voor een kleine stichting. We hebben afgesproken dat ik de onderzoeksopdracht als freelancer uit ga voeren (wat voor mij nieuw is). Het gaat om een hele flinke opdracht die over meerdere jaren loopt (ws twee). Ik verwacht dat ik er wel wat kleinere opdrachten naast zal kunnen doen en zo aan de benodigde hoeveelheid opdrachtgevers van minimaal drie kom, maar de 70% regel ga ik ruimschoots overschrijden. Ik verwacht straks drie a vier dagen in de week bezig te zijn aan de grote onderzoeksopdracht (dit zal per maand wisselen). Het onderzoek zal ik heel zelfstandig en naar eigen inzicht uitvoeren (er is geen gezagsverhouding). Ik mag zelf mijn uren invullen, werk vanuit huis enz. Ook ben ik van plan een website op te zetten, op zoek te gaan naar aanvullende (kleinere) opdrachten en te investeren in mijn onderzoeksbureau (o.a. door aanvullende scholing).

Ik ben heel benieuwd hoe jullie mijn verhaal inschatten. Gaat de belastingdienst straks moeilijk doen over de 70% norm?

Vriendelijke groet,

Fabian