Discussie: Inschrijven KvK
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 6 december 2007, 19:47
Wendy Wendy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Berichten: 3
Standaard Inschrijven KvK

Miv 1-1-2008 start ik als zzp/er. Welkom in de wereld van de bureaucratie
Omdat ik al een opdracht heb wil ik asap alles regelen. Te starten met een telefoon, zakelijk abonnement. Begrijpelijk: je hebt een KvK/nr nodig.
Dus toch eerst naar de Kvk. Helaas kun je nu nog niet inschrijven met ingangsdatum 1-1. Dat kan pas een week van te voren: echter daar vallen 3 dagen van weg, blijven er 2 over. Ik word gewaarschuwd voor wachttijden van 3 uur. Dus toch besloten om me nu maar in te schrijven, waarmee ik dus toch de jaarlijkse brijdrage over 2007 moet betalen. Maar als ik dit niet doe, kan ik nog niet verder met andere praktische zaken (belastingdienst, zakelijke abonnementen etc). En dat heb ik op 1-1 echt nodig.
En dan ga ik liever een paar uur werken dan heb ik deze bijdrage al terugverdiend. Maar toch..

Ook kwam ik erachter dat de kosten voor eenzelfde inschrijving per KvK anders is. Ik liet me inschrijven in Tilburg, daar trof ik een medewerker die normaal in Eindhoven zit.
Wat blijkt: de kosten in Tilburg zijn hoger, maar omdat die medewerker uit Eindhoven komt kreeg ik het tarief uit Eindhoven doorberekend (dat zit zo in t systeem). Nouja.
Tip: het is de moeite om van te voren na te gaan waar het het goedkoopste is. Zeker als je tussen 2 steden inwoont kan dit interessant zijn.
Met citaat reageren