Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 februari 2008, 11:45
Sabrina Sabrina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 8
Standaard Vraag over zakelijke telefoon en computer

Hallo allemaal,

Ik ben onlangs gestart als freelancer en ik hoop dat jullie me wellicht kunnen helpen met een paar vragen. Ik sta niet ingeschreven bij de KvK en heb dus geen eigen bedrijf, dit omdat ik momenteel niet aan de urenregel voldoe. Ik heb begrepen dat ik ondanks dat toch zakelijke kosten kan aftrekken bij de belastingdienst.

* Ik wil graag een mobiele telefoon kopen met abonnement en onbeperkt internet zodat ik altijd snel op e-mails kan reageren. Ik heb op deze website gelezen dat je kosten van een 'zakelijke telefoon' mag aftrekken voor de inkomstenbelasting. Moet het dan een telefoon met een zakelijk abonnement zijn? Want dat kan je volgens mij alleen aanvragen als je staat ingeschreven bij de KvK. En zijn mijn hele abonnement en de kosten voor onbeperkt internet volledig aftrekbaar of maar een gedeelte?

* Ik heb ook een computer nodig voor mijn werkzaamheden. Kan ik dat aankoopbedrag dan in een keer helemaal aftrekken of moet ik dit verdelen over drie jaar?

Het is voor mij erg belangrijk om mijn verzamelinkomen zo laag mogelijk te houden (voor wie niet ) dus klopt het dat door het kopen van een computer en telefoon, mijn verzamelinkomen daalt?

Alvast ontzettend bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren