Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 april 2011, 15:49
MargreethMedia MargreethMedia is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 juni 2010
Berichten: 83
Standaard Opdrachtgever houdt aan eigen betalingstermijn vast

Is dat even een tegenvaller. Leuke nieuwe opdrachtgever gevonden die me weliswaar nog niet veel, maar wel leuk en goed betaald werk bezorgd. Factuur 1 maart verstuurd, weekje na levering van de artikelen. Ik hanteer een betalingstermijn van 30 dagen, maar er staat nog altijd niets op mijn rekening.

Dus maar eens gebeld.

,,Ja mevrouw, wij hanteren een betalingstermijn van 60 dagen.'' Ik: ,,Dat kan zijn, maar mijn betalingstermijn is 30 dagen.'' Zij: ,,Ja, maar we betalen toch pas na 60 dagen uit.'' Ik: ,,Maar daar heb ik helemaal niets mee te maken!'' Zij: ,,Tja, onze opdrachtgevers betalen ook pas na 60 dagen.'' Ik: ,,NOU EN!?''

Gesprek maar beëindigd, want deze dame was niet precies degene die ik moest hebben. Morgen nog eens bellen. Maar in de tussentijd natuurlijk de vraag: mag dit? Ik heb vooraf geen algemene voorwaarden overhandigd (dom dom dom), maar hun betalingstermijn is niet aan mij kenbaar gemaakt en mijn betalingstermijn staat keurig op de factuur. Voor zover ik weet verkeert het bedrijf niet in zwaar weer.

En als ik nou niet op zwart zaad zou zitten, zou ik me er niet zo druk om maken... (Ja, ik weet, daar heeft de opdrachtgever niets mee te maken, maar dat is voor mij wel een reden om er extra druk achter te zetten.)
Met citaat reageren