Los bericht bekijken
  #20  
Oud 22 december 2009, 22:57
abarnouw abarnouw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juni 2009
Berichten: 7
Standaard Re: Kan ik onder een concurrentieverbod van een bemiddelingsbureau uit?

Ik heb destijds een fix concurrentiebeding getekend. Het concurrentiebeding gold niet alleen voor het bedrijf waar ik werkte, maar voor het moederbedrijf en alle daaraan gelieerde bedrijven (bedrijf met veel spin offs, dus dat was echt heel breed). Er stond in mijn concurrentiebeding expliciet dat ik niet direct (als medewerkers of freelancer) of indirect (via een andere bemiddelaar) voor al deze bedrijven mag werken.
Ik heb het een arbeidsjurist voorgelegd en zij vertelde me dat dit concurrentiebeding zo breed was dat daar juridisch makkelijk een gat in te schieten was. De vraag is alleen of je als eenpitter tegenover de juridische afdeling van een (in mijn geval) grote detacheerder komt te staan. Dus als je een jurist in je omgeving hebt die daar graag zijn tanden op stuk wil bijten: doen!
Er vallen wat gaten nu ik bij deze opdrachtgever weg ben en dat vind ik heel vervelend, ik heb me dus wel afgevraagd of en vooral hoe de detacheerder erachter kan komen dat ik voor die opdrachtgever werk. In de praktijk heb ik geen zin dit uit te proberen: ik denk dat de lasten groter zullen zijn dan de lusten.

Ik heb destijds het contract ondertekend na een eerdere goede ervaring met deze detacheerder (na lang via hun werken werd het concurrentiebeding vrij gegeven), daar waren ze nu niet toe bereid en er was geen enkele onderhandelingsruimte. Daarop is het met mij toen stukgelopen.
Met citaat reageren