Los bericht bekijken
  #8  
Oud 10 januari 2007, 16:29
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Uren kennismaking in rekening brengen bij opdrachtgever?

Mij is niet duidelijk of dit in acquistiefase of na gunning van de opdracht is.
In de acquistiefase is het een investering van jouw kant, daarna kan je dat soort ' kick off gesprekken' in rekening brengen. Het is ook een kwestie van hoe je dit belicht naar je opdrachtgever toe. Als je zegt "Ik kom wel even langs om instructies te ontvangen" dan is dat wat anders dan dat je zegt: "Ik kom langs voor een afstemgesprek, van 14:00 tot 16:00". Dat laatste is duidelijk iets dat je kunt factureren, dat eerste geeft ruimte voor interpretatie. En als je het nou helemaal handig aanpakt dan staat een afstemgesprek of kick-off meeting of inleesritueel al in je offerte. (Of wat zich dan ook voor term het beste leent voor jouw werkzaamheden).

Sommige potentiële opdrachtgevers vinden het ook prettig om een hoop van je tijd op te souperen voordat er gunning van de opdracht is. Veel starters gooien daarbij nog veel van hun kostbare energie weg door het allemaal aan te horen, zonder tot zaken te komen. Bij dat soort types komt het trouwens ook opvallend vaak niet tot zaken....maar dat terzijde :-)
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren