Los bericht bekijken
  #3  
Oud 4 juni 2011, 00:07
nancy_kelpie's schermafbeelding
nancy_kelpie nancy_kelpie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 190
Stuur een bericht via MSN naar nancy_kelpie
Standaard

Alle actionscript freelancers die ik inhuur doen dat met fixed-price. Die fixed price is wel gebaseerd op een uurtarief en een inschatting hoeveel uren er voor nodig zijn. De eindklant heeft vaak namelijk een budget en er moet dus gekeken worden welke mogelijkheden er zijn voor dat budget.

Discussies over facturen heb ik ook nooit. Offertes soms, maar mocht de eindklant het goedkoper willen is dit vaak omdat het voor hem ook echt nodig is dat het goedkoper moet. Dat kan, maar dan hangen er consequenties aan. Iets minder animaties in de game of het highscore systeem iets minder beveiligd, etc. Korting vragen alleen om te kijken of dat kan heb ik nooit.

In het begin dat je fixed-price doet schat je je uren inderdaad soms te laag in. Na een tijdje doe je dat niet meer en als je dan ook nog een goed uurtarief hebt kan af en toe een paar uurtjes ook geen kwaad. Als ik iemand voor het eerst inhuur reken ik vaak ook wel voor de zekerheid een paar uurtjes extra door aan de eindklant.

Bij uren moet je sowieso een schatting geven denk ik? Anders weet de klant nooit waar hij aan toe is... Mijn klanten hebben in elk geval allemaal budgetten waarvan het dus afhankelijk is wat de klant allemaal kan krijgen voor dat geld en dat kan natuurlijk niet achteraf bepaald worden
__________________
illustraties, animaties & games
Met citaat reageren