Discussie: geen BTW op factuur
Los bericht bekijken
  #11  
Oud 5 maart 2006, 23:33
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: geen BTW op factuur

Hi ik werk heel veel met starters en krijg veel van dit soort vragen. Het is inderdaad heel complex (12 adviseurs 13 meningen). Als ik een starter e.e.a. voor het eerst uitleg maak ik altijd een tekening dan leeft het wat meer. En in mijn 'story of the day' komen 3 categorien voor.

En een daarvan...JAWEL! die noem ik maar de 'fiscale freelancer'. Dat zijn o.a. die mensen met een WW uitkering die wat voor zichzelf willen beginnen. Je kunt niet zomaar antwoorden of je wel of geen BTW moet rekenen ik kijk er altijd fiscaal naar omdat het een voordeel moet opleveren in mijn ogen. Maar je kunt werken zonder BTW nummer met een WW en dan na een tijdje vraag je het BTW nummer aan. Dat kan dus ook als je 1x een klus doet, dan besluit je dus later om geen BTW nummer aan te vragen.

En voor wie een WW heeft en direct van het BTW voordeel wilt profiteren? Je kunt gewoon BTW aanvragen en als je dan laten we zeggen 8 uur per week BTW activiteit doet kun je toch nog 32 uur WW krijgen. Overigens kun je altijd proberen van te voren afspraken over de verdeling te maken toch?

...vraag blijft is mijn activiteit een BTW activiteit of niet misschien een onderwerp voor de volgende keer? zucht...
Met citaat reageren