Los bericht bekijken
  #3  
Oud 5 januari 2011, 15:40
Liselot Liselot is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 december 2010
Berichten: 33
Standaard

Dank voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat mijn verhaal wat vreemd overkomt. Het is ook een beetje vreemd gelopen allemaal.

Mijn opdrachtgever en ik hebben elkaar ontmoet nadat ik haar had benaderd. Het klikte zo ontzettend goed dat we graag met elkaar in zee wilden gaan. We zijn allerlei leuke toekomstplannen aan het maken (nieuwe praktijk etc). Om het risico van mijn hele baan opzeggen wat te beperken, zijn we overeengekomen dat zij mij voor een aantal uur op freelance basis werk geeft a 50 euro p/u. Vanuit daar kijken we verder. Zij levert clienten aan aan mij en ik maak gebruik van de faciliteiten die er al zijn.

Ik ben me er erg van bewust dat dit verdacht veel lijkt op een fictief dienstverband voor de BD en heb dit ook met haar besproken. Zij heeft aangegeven hier nooit (met andere freelancers) problemen mee te hebben gehad. Ik vraag een VAR aan en zij wil het risico lopen (dat ze loonbelasting moet gaan betalen).

Op het moment dat ik mijn baan op zeg, zal ik het ondernemerschap verder uitbreiden. Dan zal ik ook zelf clienten gaan werven/genereren, huur betalen voor de ruimte waar ik zit, investeringen doen etc. Daar zit hem het grootste verschil qua uurtarief in. De verantwoordelijkheid en de kosten die ik maak zijn anders. De werkzaamheden niet per se.

Klinkt het nu iets logischer, of nog steeds niet?
Met citaat reageren