Los bericht bekijken
  #1  
Oud 18 maart 2011, 23:14
droomvlucht droomvlucht is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 8
Standaard Balans en winst & verlies: verschil van €12 door privι-uitgaven?

Goedenavond,

Ik ben zoals velen druk bezig met het invoeren van de inkomstenbelasting voor ondernemers. Ben dit jaar gestart met een eenmanszaak en heb relatief weinig transacties gehad. Toch moet ik de inkomstenbelasting voor ondernemers invullen en loop ik vast op een paar puntjes. Ik hoop dat jullie me hier dit jaar bij kunnen helpen.

Bij de winst en verlies rekening heb ik:
Netto omzet: €714,-
Overige opbrengsten (saldo kleine ondernemersregeling €135,66 - €71,21): €64,-
Overige bedrijfskosten (lunch/diner kosten heb ik hierbij voor 73,5 % meegeteld inclusief de BTW): €643,-

Dan kom ik op een saldo van de winst en verliesrekening van €135,-

Bij de activa heb ik vervolgens een saldo van €912,- aan liquide middelen. Dit is het bedrag wat aan het einde van het jaar op de zakelijke betaalrekening stond.
Bij de passiva heb ik een ondernemersvermogen van €635,-bestaande uit:
€500,- storting vanaf prive naar zakelijk
€135,- winst (70,56 +64,- )
In het jaar heb ik voor €294,- betaald aan zakelijke kosten via m'n prive-rekening. Deze heb ik vermeld onder kortlopende schulden.
Dan heb ik nog €5,- aan omzetbelasting welke de belastingdienst nog van mij terug moet ontvangen. Ik kom hiermee bij de passiva op een bedrag van €924,-

Een verschil van €12,- dus.. Ik hoop dat jullie me wegwijs kunnen helpen. Wellicht heeft het te maken met het feit dat ik zaken vanaf mijn prive-rekening heb betaald?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes
Met citaat reageren