Los bericht bekijken
  #10  
Oud 2 juni 2008, 10:00
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Naast privé-internetverbinding ook zakelijk: kan dat fiscaal?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Ik vind het eerlijkgezegd een te ingewikkeld verhaal. Bepalend voor de vraag of je zoiets als zakelijke kosten mag rekenen is hoe je het gebruikt, niet wat een backup is voor wat en wat over welke lijnen loopt.

Gebruik je die ADSL-verbinding zakelijk dan mag je hem volgens mij als zakelijke kosten rekenen. Voor internetverbindingen geldt namelijk vziw niet de regel voor het telefoonabonnement thuis (0% aftrekbaar). Op de "Lijst bedrijfskosten" hebben we staan: "Geheel aftrekbaar: internetabonnement (mits je internet vrijwel alleen zakelijk gebruikt)".

Het feit dat je een privé én een zakelijk abonnement hebt pleit er juist voor dat je het zakelijk abonnement niet ook privé gebruikt wordt en dus als zakelijke kosten mag worden gerekend.

Overigens begrijp ik niet waarom je privé een duur abonnement en zakelijk een goedkoop abonnementje neemt. Gebruikelijk (en fiscaal gunstiger) is andersom.
Omdat, zoals ik al gezegd had, onze privé verbinding over glasvezel gaat en de snelheid daarvan 35mbits is (en dat is bij glasvezel wel gegarandeerd, gewoon adsl niet). Daarnaast hebben we deze verbinding al ruim 2 jaar, waardoor ik uiteraard zwaar verwend ben en dus niet standaard m'n zakelijke verbinding wil gaan gebruiken die stukken langzamer (of ook sneller maar mijns inziens gewoon veel te duur).

Ik zag ook dat je voor zakelijk adsl (kpn iig) een telnr op de lijn moet hebben en deze zal ik er dan ook nog bij moeten rekenen. Waardoor ik voor de mogelijkheid van zakelijk adsl (met een snelheid om echt over naar huis te schrijven) bijna evenveel betaal als voor m'n privé alles-in-1 pakket.. Hoezo zou onze privé verbinding duur zijn trouwens?
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren