Los bericht bekijken
  #3  
Oud 28 februari 2008, 22:56
Richardw Richardw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 9
Standaard VAR-DGA nodig wanneer je werkt vanuit VOF

[Dit bericht verplaatst naar de al lopende discussie, om de informatie bij elkaar te houden. Forumbeheerder]

Geachte Forumleden,
Graag jullie reactie op onderstaande:
2 partners en ik hebben samen een VOF opgericht. We hebben alle 3 onze eigen BV en participeren met deze BV’s als vennoten in de VOF. We treden naar buiten dmv een website en facturering etc etc. Ieder van ons verstuurd elke maand een management fee nota van zijn BV naar de VOF. Deze contructie is volledig legaal en we hebben voor deze constructie oa gekozen om geen VAR verklaring te hoeven aan te vragen bij de belastingdienst. Ons bedrijf is werkzaam in de automatiseringsbranche

Ik heb een nieuwe opdracht kunnen bemachtigen. Nu komt de opdrachtgever met het volgende
Er mag inderdaad een factuur gestuurd worden vanuit de VOF, maar ze willen wel een VAR-DGA ontvangen van mijn BV. Verder zullen ze de factuur voor een deel uitbetalen op het rekeningnummer van de VOF en een ander deel op de G rekening van mijn BV. Is dit wel helemaal correct ? We factureren vanuit de VOF en dan maakt het toch niets uit of de vennoten een eenmanszaak, BV of natuurlijk persoon is. En is het correct dat ze om een VAR-DGA van mijn BV kunnen vragen

graag jullie reactie
Richard