Los bericht bekijken
  #4  
Oud 15 augustus 2007, 15:32
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: vrijwilligerswerk

Hallo,

Ik heb hieronder even iets uit z'n verband gerukt, maar het gaat om de vergelijking :

"Resumerend urenverantwoording zelfstandigenaftrek Ook onrendabele uren, zogenaamde "lummel"-uren worden meegenomen voor het urencriterium, zie hof Amsterdam 14-2-1997 Vakstudie Nieuws 1997 blz 4721, punt 20. Hof Amsterdam 6-2-1998 nr 96\1548 FED 1999/74."
Als lummel-uren gelden dan bijvoorbeeld ook het, in een jachthaven, wachten op klanten.

Ik hoop dat je vwb het urencriterium iets ruimer in je jasje zit, maar ik zou ze dus zeker opschrijven. Vooral met de reeds eerder geopperde andere "invalshoek", namelijk het verwerven van klanten, zou ik het verdedigbaar vinden. Als zelfs lummel-uren al meetellen, dan deze zeker (lijkt mij).

Zelf hanteert de belastingadviseur, waar ik mee samenwerk, altijd de term "pleitbaar standpunt"... Dat lijkt mij hier ook aan de orde.
Verwerven van klanten, netwerken en dat in "verloren" uren ; dat is een reden om te besluiten de uren wel mee te laten tellen.

Ik heb geen concrete vergelijkbare situaties aan de hand gehad.
Eventueel bel je met de belastingdienst en als het echt op de rand loopt, zou ik een schriftelijke uitspraak aanvragen.

Suc6 !!
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren