Los bericht bekijken
  #16  
Oud 6 november 2008, 20:41
Life Creations Life Creations is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 69
Standaard Re: Balans tussen intuïtie en ratio

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TamTamTekst Bekijk bericht
Grappig: door mijn juffrouw van de eerste klas (lagere school) heb ik geleerd om 'anders' te denken en te kijken. Bij het tekenen mochten wij namelijk geen gum gebruiken. Als de tekening niet lukte zoals jij het wilde, kon je dus niet opnieuw beginnen. Daardoor werd je gedwongen naar je tekening te kijken met nieuwe ogen en er iets anders van te maken dan je oorspronkelijke plan. Mijn zus, een perfectionist, vond dat verschrikkelijk. Voor mij was het een eye-opener die ik nog steeds koester.

Marlies

Hi Marlies,

een erg late reactie, maar ik las nog even deze topic door en kwam je bericht tegen over je tekenjuf. Geweldig dat ze dat zo deed!
Ik geef cursussen schilderen vanuit je kern en veel mensen zijn geneigd om na 10 minuten al te zeggen dat het klaar is, of dat ze het niet mooi vinden en opnieuw willen beginnen. Ik raad mensen dan aan om door te gaan: "ja, maar dan ben ik bang dat ik het verpruts" is dan vaak het antwoord. Ik zie dat als mensen dan doorgaan en "fouten" durven te maken (uit hun comfortzone stappen) dat ze meer loskomen en de creativiteit meer gaat stromen. Erg mooi om mee te maken. En dit heeft ook behoorlijk veel invloed op het dagelijkse leven.

Wilde ik even delen..

Groeten,

Lucy Schaaphok
www.life-creations.nl
Met citaat reageren