Los bericht bekijken
  #9  
Oud 17 december 2013, 18:13
Siemen1234 Siemen1234 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 december 2013
Berichten: 20
Standaard

Ja, ik krijg sinds het begin gewoon betaald, ook nu nog, ook ver voordat ze ooit hadden gevraagd om een var. En ook vorig jaar, toen ik een var row inleverde terwijl ze een var wuo wilden. Daar hebben ze nooit iets over gezegd, totdat er in hun mail van dit jaar stond iets dat ik het document van 2013 "niet meer in hoefde te leveren". Ik weet niet precies hoe jij kunt declareren, maar ik kan inloggen in een systeem en mijn gewerkte aantal uren per project opgeven. Dat wordt binnen x aantal dagen (afhankelijk van project) gewoon uitbetaald.

Jij zit in het internet assessor project vermoed ik? Daar hebben enkele van mijn vrienden ook ingezeten en heb er zelf ook voor "gesolliciteerd" toen, dus ik weet ongeveer wat het inhoudt. Zit in dat specifieke project momenteel niet (en mijn vrienden ook niet meer). Die andere judges hoeven niet per se Nederlands te zijn voor zover ik me herinner. Goed mogelijk dat het mensen zijn met een andere nationaliteit waar andere regels gelden, of mensen met een eigen bedrijf die Lionbridge als een van hun opdrachtgevers hebben (die hebben dus wel een var wuo). Ze hebben in elk geval niet per se allemaal ons probleem.

Hoe dan ook, het is toch eigenlijk de taak van de recruitment department om dit te regelen voor alle Nederlandse VAR-Row'ers en niet van ons. Ik zou ook bij god niet weten hoe ik de belastingdienst (wat zou ik ze moeten vertellen? ) en Lionbridge met elkaar zou moeten koppelen, dat moet de recruitment department zelf doen als ze dat nodig vinden. Pas op het moment dat ik van de recruitment department te horen krijg dat ik tóch een var-wuo ga moeten inleveren ga ik dat uitzoeken. Voorlopig wacht ik dus een update af van mijn manager of van de recruitment department...Tenzij jij een beter idee hebt?