Los bericht bekijken
  #1  
Oud 23 september 2009, 21:37
LiesM LiesM is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 september 2009
Berichten: 5
Standaard VAR-wuo nodig, kan dit nog dit jaar?

Beste forumleden,

Ik ben sinds 1 september begonnen als freelance journalist en heb tot nu toe 1 opdrachtgever waar ik regelmatig klussen voor kan gaan doen, en ben bezig met het verwerven van meerdere. Mijn doel is om fulltime freelance bezig te zijn.

Het probleem is als volgt; mijn eerste opdrachtgever wil een VAR-wuo verklaring hebben, maar omdat het al september is, is het onwaarschijnlijk dat ik hem voor dit jaar nog krijg.

Voorgesteld is dat ik tot 1 januari gebruik maak van een payrollsysteem en in ieder geval de VAR aanvraag voor 2010 (grotere kans dat ik hem wel krijg), want een andere dan een VAR-wuo accepteren ze niet.

Maar ik sta al ingeschreven bij de KvK en de belastingdienst per 1 september. Ik zal, als ik ga payrollen, geen of weinig inkomen krijgen als zelfstandige (mijn partner en ik leven momenteel samen van zijn inkomen). Terwijl ik toch een schatting heb opgegeven van mijn verdiensten bij het aanmelden van mijn bedrijf. Heeft dit consequenties, zo ja, welke?

Of moet ik het toch een kans geven en nog een VAR wuo-verklaring van 2009 proberen te krijgen? Is dit realistisch, gezien het aantal uren, opdrachtgevers en inkomsten? En kan dit eigenlijk met terugwerkende kracht?

Alvast bedankt!