Discussie: VAR-ROW bezwaar
Los bericht bekijken
  #13  
Oud 27 februari 2011, 09:57
Marcelot Marcelot is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 89
Standaard

Ik heb geen ervaring met VAR's maar het lijkt me dat als je die ene vraag verkeerd hebt begrepen dat de situatie wel recht te trekken moet zijn. Ik zou me voor kunnen stellen dat je met hulp van een professionele jurist aangeeft dat je jaarlijks 20+ klanten hebt maar dat er maar 2 of 3 van hen gevraagd hebben om een VAR en dat je daarom dat getal hebt ingevuld. Hoewel ik er geen ervaring mee heb lijkt het mij voor 2010 dan wel te herstellen. Maar ik zou het 'laten doen' om het bezwaar extra gewicht mee te laten geven.

Maar als je nu werkelijk 1 opdrachtgever hebt voor 2 dagen en 1 voor 3 dagen, dan kan ik het standpunt van de belastingdienst wel begrijpen. Dus ik zou het voor die situatie ook wel terecht vinden als je geen VAR zou krijgen. Zeg nou zelf, twee zulke opdrachtgevers dat is wel een heel prettige invulling van jouw werkweek en dat geeft een zeer stabiel inkomen. Ik vind dergelijke zekerheid niet 'ondernemen'. Dus ik zou persoonlijk kijken of je het aantal dagen terug kan schroeven, zodat je meer ruimte houdt voor 'losse' kleine opdrachten. Hoewel je misschien op korte termijn inkomen inlevert, blijft je klantenkring groter... dat is ook belangrijk voor je toekomst!