Discussie: Inkomstenbelasting Enkele vragen
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 19 oktober 2009, 23:17
reinderdevries reinderdevries is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2009
Berichten: 11
Standaard Enkele vragen

Hallo,

Na wat rondneuzen op de Lancelots-site, de site van de fiscus en dit forum heb ik toch nog een aantal vragen. Ik ben student en starter, heb een lage omzet en kom er wat betreft de inkomstenbelasting niet helemaal uit.

Allereerst, na mijn start heb ik een brief gekregen van de fiscus waarin uitgelegd stond welke belastingen ik moet afdragen. Vooralsnog was hier alleen de omzetbelasting gespecificeerd, jaarlijks. Betekent dit dat ik geen inkomstenbelasting hoef af te dragen?

Stel dat het wel zo is: hoeveel procent is dit dan van mijn inkomsten? Ik ben wiskundig gezien redelijk onderlegd, maar zonder percentage is het lastig rekenen.

En dan: wanneer komt de voorlopige aanslag binnen? Bij mijn inschrijving heb ik een schatting gedaan van mijn omzet, alleen toen hield ik er geen rekening mee dat het midden in de zomer was en de fiscus met kalenderjaren werkt. Kortom, de voorlopige aanslag kon wel eens onvoordelig uitpakken.

Tot zover de vragen, ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden. Met alle beschikbare sites en handleidingen kom ik een heel eind, maar het is toch nog best lastig om een correct antwoord te vinden op een vraag tussen de grote hoop kleine stukjes informatie.

Met vriendelijke groet,

Reinder de Vries
Met citaat reageren