Los bericht bekijken
  #1  
Oud 18 december 2011, 13:22
snowboarder snowboarder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2011
Berichten: 6
Standaard Waarom kreeg ik een VAR-ROW in plaats van een VAR-WUO?

[mod edit: verplaatst van http://www.lancelots.nl/forum/showthread.php?t=11650]

Mij is het zelfde overkomen, een VAR WUO verwacht, een VAR ROW gekregen.
Ik begin per 01-01-2012 met de volgende omschrijving:
"Het adviseren en ondersteunen van organisaties bij al hun Creditmanagement activiteiten en het uitvoeren van alle voorkomende Creditmanagement werkzaamheden".

Aantal uren: 700 of meer
Opdrachtgevers dit jaar: minder dan 3 (ik begin op 2 januari aan een langdurige opdracht in Hamburg, Ik ga een debiteurenbeheer afdeling opzetten).
Opdrachtgevers aan jaar voorafgaand: N.v.t.
Kunt u VAR werkzaamheden meestal zonder toestemming van een opdrachtgever door iemand anders laten uitvoeren? nee.
Is het risico voor u als een opdrachtgever niet tevreden is? ja
Verwacht u VAR-werkzaamheden te verrichten voor opdrachtgevers bij wie u soortgelijke werkzaamheden in loondienst heeft verricht? Nee
Verwacht u de VAR werkzaamheden meestal te verrichten voor opdrachtgevers waar dezelfde werkzaamheden ook in loondienst worden verricht? ja.
Detachering, uitzending of bemiddeling? ja of voor 50% of meer (Ik moet mijn netwerk met opdrachtgevers nog uitbouwen)
Geschatte jaarinkomsten? €25.000 of meer(zal gezien mijn eerste opdracht met een dagvergoeding van €550,- veel hoger uitvallen)
Worden door opdrachtgevers loonheffingen ingehouden? nee
wordt u doorbetaald als u ziek bent of vakantie hebt? nee
Bent u verplicht alle aanwijzingen van uw opdrachtgevers op te volgen bij de uitvoering van de werkzaamheden? ja
Verwacht u dat de inkomsten in het jaar waarvoor u de verklaring aanvraagt, voor mee dan 70% worden behaald bij 1 opdrachtgever? nee
Verstuurt u facturen? ja
Maakt u reclame? nee
Ingeschreven bij de KvK? ja
Hebt u personeel in dienst? nee
Hebt u een BTW-nummer? ja
Investeert u jaarlijks meer dan 2500 euro? nee (Ik heb door de aard van mijn werkzaamheden niet veel bedrijfsmiddelen nodig)
Verwacht u de VAR-werkzaamheden meestal op de locatie van de opdrachtgever te verrichten? Ja
Vergunningen? n.v.t.
Houdt u een boekhouding bij of laat u deze bijhouden? ja


Ik denk dat bij mij het fout gaat bij het opvolgen van aanwijzingen, de locatie waar de opdracht wordt uitgevoerd,het feit dat de werkzaamheden ook in loondienst worden uitgevoerd en het percentage dat ik via bemiddeling denk te werken.

Ik zou ook graag een herbeoordeling op basis van eventuele nieuwe antwoorden willen laten uitvoeren door de belastingdienst.

Ik denk dat het percentage bemiddeling naar beneden kan, ik zal toch vooral direct met opdrachtgevers een overeenkomst afsluiten. Ook zullen mijn werkzaamheden niet altijd ook in loondienst worden uitgevoerd en zal ik een zekere vrijheid krijgen bij het uitvoeren van mijn werkzaamheden.

Zou het zin hebben om met deze nieuwe antwoorden om herbeoordeling te verzoeken?