Discussie: Aansprakelijkheid
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 27 juli 2008, 19:39
t029248 t029248 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Berichten: 11
Standaard Aansprakelijkheid

Ik ben reeds enkele weken bij een opdrachtgever aan het werk en nu komt deze met de volgende contractvoorwaarden aanzetten:
De partij die toerekenbaar tekort schiet in de nakoming van de verplichting(en) dan wel onrechtmatig handelt jegens de andere partij, is tegenover die andere partij aansprakelijk voor vergoeding van de door de laatstgenoemde partij geleden schade en de te lijden schade. De aansprakelijkheid voor de schade is beperkt tot een bedrag van € 1.000.000 ( een miljoen Euro) per nalatigheid.
Dit terwijl er in mijn algemene voorwaarden het volgende is opgenomen:
1. Indien Gebruiker aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Gebruiker beperkt tot maximaal tweemaal de factuurwaarde van de order, althans tot dat gedeelte van de order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
2. De aansprakelijkheid van Gebruiker is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval.
Eigenlijk zie ik het nut van z'n groot bedrag niet in voor een ICTer en ik wil er niet mee akkoord gaan, hoe pak ik dit aan?
Desnoods stop ik met de opdracht maar ik wil uiteraard de reeds gewerkte uren kunnen factureren en betaald krijgen.

Ook ben ik benieuwd met wat voor een verzekering ik dergelijke vaag gedefinieerde risico's zou kunnen afdekken, ik vermoed dat ik er met een relatief goedkope AVB niet kom!?

In het vervolg als ik verplichtingen aanga mag men alle voorwaarden voordat ik toezeg en tijd vrijmaak toesturen.

(toevallig hoorde ik vandaag dat men in Peru alle intermediairs / headhunters etc van de arbeidsmarkt hebben geweerd omdat ze meer kwaad dan goed doen, mag hier ook wel )
Met citaat reageren