Discussie: Tweede VAR?
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 11 april 2010, 16:22
bassmastersteve bassmastersteve is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 april 2010
Berichten: 10
Standaard Tweede VAR?

Hoi,

ik ben pas geleden begonnen als freelancer (o.a. Stagemanagement en ondersteuning bij (muziek)evenementen) en heb daarvoor een VAR-WUO aangevraagd. Ik zal hiervoor, zeker in het begin, met enige moeite aan de geëiste hoeveelheid opdrachtgevers/uren/inkomsten komen, maar nu komt het volgende punt om de hoek kijken: ik heb nog een tweede bedrijfje op mijn naam laten zetten (omdat ik de werkzaamheden teveel verschillen om het 1 bedrijf te maken) waarmee ik richting Marketing/PR/Acquisitie wil werken voor kleinere zelfstandige dienstverleners (webdesigners/fotografen/muzikanten etc). Hiervoor heb ik ook een VAR nodig (toch?)...welke moet ik dan nemen? WUO of ROW? Ik neem aan dat ik de opdrachtgevers/uren van mijn andere VAR niet mag optellen bij de opdrachtgevers die het tweede bedrijfje me opleveren, en ik ga er van uit dat ik in de komende jaren niet heel intensief en winstgevend bezig zal zijn met het tweede bedrijfje (is meer een leuke hobby aan de zijlijn) maar het zou wel praktisch zijn als ik facturen kon schrijven daarvoor...

al met al...wat zijn de gevolgen als ik nu een ROW aanvraag voor het tweede bedrijfje? Moet ik dan ook twee aparte aangiftes doen enzo?...iemand hier ervaring mee?