Los bericht bekijken
  #3  
Oud 1 juni 2007, 11:19
sioux's schermafbeelding
sioux sioux is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 58
Standaard Re: Werken via meerdere detacheringsbureaus met VAR-WUO?

Ik werk ook regelmatig via detacheerders en tussenbureau's. Dit heeft niet mijn voorkeur, maar in mijn branche (IT) nwel gebruikelijk. In het begin zat ik ook veel met dergelijke vragen. Zolang jij bent ingeschreven bij de KvK, je hebt een VAR WUO en je gaat te werk als ondernemer, dan is er geen probleem. Denk er bijvoorbeeld aan om minimaal 3 opdrachtgevers te behalen. Daarnaast is het erg belangrijk om zelf de leiding te houden. Daarmee bedoel ik dat jij ondernemer bent en over je inzet beslist. Vaak denken detacheerders en bureau's eigenaar van je te zijn als deze jouw cv hebben. Zo werkt het natuurlijk niet, al zouden ze dat wel willen. Zo gebruik ik ook altijd mijn eigen urenstaten met eigen bedrijfslogo. Dat spreek ik altijd af, ik ben nou eenmaal ondernemer en geen medewerker.

Wat wel belangrijk is, bij het accoord gaan van een contract van een detacheerder en/of tussenbureau ga je altijd accoord met hun algemene voorwaarden. Lees deze zeer goed door. Met name de aansprakelijkheid is belangrijk. In 9 van 10 gevallen wordt je namelijk 100% aansprakelijk gestelt in het geval een beroepsfout. Niet dat het vaak voorkomt, maar dat risicio moet je vermijden. Dit kun je afdekken door een goede beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Vaak is er alleen een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten, maar die heeft vaak als voorwaarde de hantering van eigen algemene voorwaarden. In dit geval ga je accoord met externe algemene voorwaarden.