Los bericht bekijken
  #2  
Oud 26 mei 2006, 10:45
oomph
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ontbreekt het totaalbedrag ook in jouw offertes?

Ik offreer altijd fixed price. Ik noem eigenlijk nooit uren of uurtarieven. Ik ben erachter gekomen dat het bijhouden van uren, het rekenen in uren en het discussieren over uren mij veel meer tijd kosten dan wanneer ik gewoon voor een bepaald bedrag een oplossing bied. Het heeft wat oefening gevraagd maar ik kan wel zeggen dat ik momenteel een bepaald gevoel heb bij wat ik vind dat een bepaalde oplossing zou moeten kosten, ik overleg dat met de klant, we zetten een krabbel. En als ik een keer de boot in ga omdat ik het verkeerd heb ingeschat, jammer dan, dat breit zich vanzelf wel weer recht. Soms moet ik inkopen bij freelancers, freelancers die niet fixed price willen offreren, vallen bij mij zonder pardon af! Van meerwerk kan uitsluitend sprake zijn wanneer ook de klantvraag tijdens het proces verandert, zich uitbreidt. Ik begrijp dus ook heel goed dat inkopers hebben geklaagd. Niet precies weten waar je aan toe bent, en in de dwangbuis van uurtje-factuurtje gedwongen worden is in mijn ogen de dood voor creativiteit en kwaliteit.
Met citaat reageren