Los bericht bekijken
  #2  
Oud 21 april 2009, 11:19
Bo Blanckenburg Writer Bo Blanckenburg Writer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 95
Standaard Re: Deeltijdstudente journalistiek (30 jr) wil zich profileren als freelancer, mijn vragen!

Hai Kaat,

Wellicht wat late reactie, maar dan toch:

Je kunt je als freelancer presenteren zonder opleiding; ik heb dat zelf ook niet en het gaat al dik een half jaar prima. Toegegeven, ik heb een duidelijk niche en daar wel een opleiding in. Maar er surfen hier wel meer freelancers rond zonder journalistieke opleiding.

Publicaties op je website zijn toch vooral bedoeld als voorbeeld. Ik heb ook niet alles erop gezet wat ik heb gemaakt. Ik denk dat een stuk of 5 artikelen - met een zo groot mogelijke reikwijdte aan genres, doelgroepen en invalshoeken - een goed beeld geeft. Of ze nou gepubliceerd zijn of niet.

Over het starten van een bedrijfje; je kunt beter alles van tevoren regelen dan er later achter komen dat je belastingfraude hebt gepleegd. Het allereerste wat je daarvoor moet doen is een VAR aan vragen, zie elders op deze site. En je inschrijven bij de KvK.

Succes ermee!

P.S. Heb je al nagedacht over een eigen niche? Is altijd een goed punt om te beginnen. Heb je bijvoorbeeld een hobby of interesse waar je al wat expertise of ervaring in hebt om mee te sparren?
__________________
Wetenschapsjournalist in de Life Sciences, Chemie en Biotechnologie
http://www.boblanckenburg.nl
Met citaat reageren