Los bericht bekijken
  #1  
Oud 28 april 2009, 11:32
Piglet Piglet is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Berichten: 3
Standaard Meer dan 70% bij een opdrachtgever en de crisis...

Hoi allemaal,

De issues rond "70% bij een opdrachtgever" of "tenminste drie opdrachtgevers" is regelmatig ter discussie in dit forum met verschillende reacties. Een is: "Waarom zou je meer dan 70% bij een opdrachtgever willen doen, dan ben je toch geen freelancer..."

In deze crisis-tijden gaat het puur om overleven. Ik werk zelf binnen ICT en het is momenteel NIET makkelijk om en klusjes te vinden. Ik zit zelf bij een grotere opdrachtgever die graag wil dat ik blijf tot het eind van het jaar. Iets wat ik zeker blij mee ben. Maar hoe blij is de belastingdienst hiermee? Ik vind het doodeng dat ik zou moeten kiezen voor om weg te gaan van mijn huidige opdracht, terwijl ik zie dat zoveel van mijn ICT freelance-vrienden nu zonder werk staan. Het gaat niet om heb ik de "freelance spirit" of niet, ik wil echt niet terug in loondienst maar ik wil ook niet failliet gaan.

Ik wil graag horen van andere freelancer die ervaring hiermee hebben, of de belastingdienst in deze tijden ook moeilijk doen of dat ze begrip op kunnen brengen voor hoe moeilijk het momenteel is?

Alle advies zijn welkom. Ik weet dat ik zeker niet alleen ben met mijn vragen.

alvast bedankt,
Piglet