Los bericht bekijken
  #4  
Oud 28 april 2009, 17:19
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Meer dan 70% bij een opdrachtgever en de crisis...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piglet Bekijk bericht
Ik werk zelf binnen ICT en het is momenteel NIET makkelijk om en klusjes te vinden. Ik zit zelf bij een grotere opdrachtgever die graag wil dat ik blijf tot het eind van het jaar.
Bij de vorige crisis zat ik in een bepaald jaar (ik meen 2002) in precies dezelfde situatie. Ik heb toen mijn opdrachtgevers over een langere periode geďnventariseerd en dat kwam uit op 15 in 5 jaar, dus dat zat wel goed. Ik vertrouwde er maar op dat de belastingdienst het bij een eventuele controle acceptabel zou vinden dat je midden in een economische crisis een keer een jaartje hebt waarin je niet aan de normen voldoet, zeker als het in de jaren eromheen wel goed zit.

Formeel moet je het melden als de werkelijkheid substantieel afwijkt van de verwachtingen die je bij de VAR-aanvraag hebt opgegeven, maar dat is in de praktijk een groot dilemma. Want als je deze afwijking meldt, dan zou je een andere VAR kunnen krijgen, wat je weer aan je opdrachtgever moet melden, waarna je je enige opdrachtgever zou kunnen kwijtraken
__________________
René