Los bericht bekijken
  #1  
Oud 30 november 2011, 21:03
annett annett is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 november 2011
Berichten: 2
Standaard Afdwingen Werkgever; vrijwaring beding

Beste,

Ik vroeg mij af wat de risico's zijn als ik mijn werkgever dwing om mij te vrijwaren van mijn concurrentiebeding en relatiebeding.

Ik ben een Sales Manager. Nu door een overname heb ik onder druk een nieuw arbeidscontract moeten tekenen inclusief 2 nieuwe artikelen nl een concurrentiebeding en relatiebeding. Nu 2.5 jaar verder ondervind ik hier ernstige hinder van en kan ik bijna niet bij een andere bedrijf gaan werken. Mijn voorstel is om volgende week de discussie te openen en waarin ik hen vriendelijk ga vragen een brief op te stellen waarin zij mij vrijwaren (omdat ik nu niet blij ben).

Dan vroeg ik mij af...stel ik wordt niet gevrijwaard en na mijn slotpleidooi zeg ik als jullie niet mij vrijwaren heb je een ongemotiveerde (boze) werknemer. Dan zeg ik niks maar het gevolg is dat ik me lui ga gedragen, mijn targets net niet haal, etc. etc. Geen schandelijk gedrag maar gewoon net niet.

Als het bedrijf waar ik voor werk dan een ontslagprocedure in werking stelt ben ik dan wel gevrijwaard van deze artikelen ? De vraag is welk risico loop ik als ik bovenstaand gedrag ga vertonen om als het ware zo mijn vrijwaring af te dwingen...

Groetjes, Annett

Laatst gewijzigd door annett; 30 november 2011 om 21:05 Reden: grammatica
Met citaat reageren