Los bericht bekijken
  #1  
Oud 22 januari 2013, 13:54
Jonne Jonne is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 11
Standaard Van illustrator naar grafisch vormgever?

Dag allen,

Sinds een paar jaar ben ik werkzaam als freelance illustrator en heb daarvoor de studie Communicatie Vormgeving aan de kunstacademie gevolgd. Van alle grafische programma's die er zijn, is Photoshop de enige die ik gebruik en redelijk onder de knie heb.

Naast dat ik freelance, heb ik altijd standaard "bijbaantjes" gehad. Maar nu heb ik hier genoeg van. Ik wil mij verder ontwikkelen en zou graag (parttime) bij een ontwerp- of reclamebureau willen werken.

Nu is mijn vraag: hoe kom ik daar terecht? Ik weet dat ik eerst meer programma's zou moeten leren; Adobe Illustrator en Indesign onder andere. Een goede portfolio is natuurlijk ook erg belangrijk. Zoals ik het zelf zie, heb ik twee opties: ik leer mijzelf alle belangrijke programma's aan en zorg dat ik een goede portfolio maak. De tweede optie en naar mijn idee de meest veilige optie, is om een (deeltijd)opleiding te gaan volgen. Dit kost alleen tijd en veel geld. Is dit het waard? En kom ik met een diploma sneller een ontwerpbureau binnen?

Veel stof voor mij om over na te denken Tips en eigen ervaringen zijn daarom erg welkom!

Groet,
Jonne
Met citaat reageren