Los bericht bekijken
  #1  
Oud 29 juni 2007, 10:53
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Waardevolle les over VAR bij detachering/bemiddeling

Ha Lancelots,

Misschien hebben jullie gemerkt dat ik wat paniekerige berichten de laatste tijd achterlaat over je VAR en (teveel) werken via een bureau. Bureau heeft het helemaal uitgezocht (dank je wel bureau) en ik heb zelf met een VAR expert van de BD gesproken (da´s ook een tip: vraag gewoon meteen naar een expert als je de belastingdienst belt.).

Casus voorgelegd: hele jaar twee dagen werken via detacheringsbureau.
Antwoord BD: Als ik verder genoeg opdrachtgevers heb, en ik minder dan 50 procent van mijn opdrachten via het bureau heb (zoals ik in mijn VAR aanvraag heb aangegeven) is het ok.

Zij redeneren als volgt: Ik heb in mijn VAR-aanvraag neergeschreven dat ik ook via bureaus werk, maar niet meer dan 50 procent. En dat ik niet 70 procent van mijn inkomen via een opdrachtgever heb. Op basis van die antwoorden heeft de BD geconcludeerd dat ik een VAR WUO geval ben. Zolang ik me aan die richtlijn houdt, kan de BD nooit wat anders beslissen.

Erg logisch eigenlijk, maar je moet ´t net even weten. Natuurlijk heb ik meteen de naam van onze vriendelijke belastingexpert opgeschreven en ik maak voor mezelf een notitie van het gesprek.

Bien! Er is mij weer heel wat duidelijk geworden.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit